Forhåbentligt en blog om en kortvarig og succesfuld jobsøgning. I hvert fald mit personlige aktiveringsprojekt.

mandag den 23. marts 2009

År 2009 og Rema1000

Første dag i min karriere som arbejdsløs forløber indtil videre roligt. Alt for roligt. Der er absolut ingen reaktion på de fire jobansøgninger jeg har skudt afsted i løbet af weekenden. Men noget skal man jo tage sig til, så nu håber jeg bare at en eller anden, der har brug for en skribent, læser dette og tænker, at jeg godt kunne bruges til at skrive noget mere meningsfyldt.

Det eneste, der er sket indtil videre er, at jeg har fået svar på den e-mail jeg sendte til GAD. I min jeg-kan-sgu-da-søge-arbejde-i-en-boghandel-rus var GAD den første virksomhed jeg kom til at tænke på. Da jeg i fem minutter havde gennemsøgt deres hjemmeside for adresser og information om deres butikker uden nogen succes, sendte jeg en mail for at høre, om det da var umuligt at blive ansat i en af deres boghandler. Svaret var som følger: "[...] Der er ingen info, og det skyldes, at vi ikke længere har nogle fysiske butikker, men er blevet en ren internetbaseret boghandel." Der kan man bare se. Velkommen til år 2009, Jakob. Og velkommen hjem fra USA, noget er der da sket i mellemtiden.

Nu vil jeg så gå ud for at granske lokalområdet for jobopslag. Jeg overvejer om jeg bør fjerne mine ugelange skægstubbe først. Men det gør nok ikke den store forskel, hvis jeg ender i Rema1000 alligevel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar